Depresyon Hakkında Her şey

• Konya Psikolog
  • 9/1/2022

Yazan : Psk.Yiğit Ertabak

Depresyon, dünya çapında yaklaşık 280 milyon insanı etkileyen en yaygın ruh sağlığı koşullarından biridir. Umutsuzluk hissi ve eskiden size neşe getiren şeylerden zevk alamama - bunlar, dünyadaki en yaygın ruh sağlığı sorunlarından biri olan depresyonun bazı yaygın belirtileridir. Klinik depresyon, "blues", biyolojik veya klinik depresyon ve majör depresif bozukluk gibi birçok isimle anılır. Sabah giyinmek veya yemek yemek gibi basit şeyler bile depresyondayken büyük engeller gibi gelebilir. Depresyon belirtileri pek çok biçimde olabilir ve herhangi iki kişinin belirtileri aynı değildir. Depresyonu olan bir kişi başkalarına her zaman üzgün görünmeyebilir.Arkadaşları veya ailesi depresyon belirtileri fark ettiğinde, yardım etmek isteyebilirler ama nasıl olduğunu bilemezler.

Depresyon Nedir?

Klinik depresyon, üzüntü veya kederden farklıdır - örneğin sevdiğiniz birini kaybettiğinizde, bir ilişkinizin koptuğunda veya işten çıkarıldığında olduğu gibi - genellikle günlük yaşamınızda sizi tüketir. Üzüntüden farklı olarak, depresyon sadece bir veya iki gün sürmez. Haftalarca devam edebilir, işinize veya okulunuza, başkalarıyla ilişkilere ve hayattan zevk alma becerisine kötü anlamda müdahale edebilir. Bazı insanlar, depresyonla bağlantılı olarak umutsuzluğu deneyimlediklerinde, içlerinde büyük bir boşluk açılmış gibi hissederler. zevk alamama, depresyonun yönlerinden biridir.

Depresyon belirtileri ve teşhisi

Durumunuzu teşhis edebilecek bir psikolog, psikiyatrist gibi bir ruh sağlığı uzmanıyla konuşmalısınız.

Aşağıdaki semptomların çoğunu 2 veya daha fazla hafta boyunca her gün yaşadıysanız, depresyon teşhisi kriterlerini karşılıyor olabilirsiniz:

- kalıcı bir yalnızlık veya üzüntü hissi

- enerji eksikliği

- umutsuzluk hissi

- çok fazla veya çok az uyumak

- çok fazla veya çok az yemek

- konsantrasyon veya dikkat ile ilgili zorluklar

- eğlenceli aktivitelere veya sosyalleşmeye ilgi kaybı

- suçluluk ve değersizlik hissi

- ölüm veya intihar düşünceleri

Depresyon kişiden kişiye çok farklı görünebilir ve semptomların yoğunluğu da değişebilir. Ayrıca, bir depresyonun içindeyseniz, her semptomu yaşamayabilirsiniz. Depresyon çocuklarda yetişkinlerden farklı görünebilir. Çocuklarda bazı belirtiler kaygı veya endişeli davranışları içerebilir.

Depresyon Tedavisi

Depresyon gerçekten başarılı bir şekilde tedavi edilebilir mi? Kısa bir cevapla evet.

NIMH(Ulusal Ruh Sağlığı Enstitüsü)'ye ve son 60 yılda yapılan sayısız araştırma çalışmasına göre, klinik depresyon kısa süreli, hedefe yönelik psikoterapi veya antidepresan ilaçlarla kolayca tedavi edilir. Çoğu insan için ikisinin birleşimi en iyi sonucu verir ve genellikle psikolog ve psikiyatristler tarafından önerilir.

PSİKOTERAPİ

Terapi, tüm depresyon türleri için en etkili tedavilerden biridir ve çok az yan etkisi vardır.

Depresyonla çalıştığı bilimsel olarak kanıtlanmış psikoterapi yaklaşımları şunları içerir:

• Bilişsel Davranışçı Terapi (CBT)
  • Kişilerarası terapi(interpersonal)
  • Psikodinamik terapi

Yasal Uyarı

Web sitemizde bulunan tüm içerikler web sitemize gelen ziyaretçileri bilgilendirmek amacı ile hazırlanmaktadır. Sitemizde yer alan tüm bilgiler (Blog Yazıları, makaleler, sayfalar), hiçbir zaman bir hekim tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini almaz. Sitemizden yola çıkarak herhangi bir ilaç tedavisine başlanması ya da mevcut tedavinizin değiştirilmesi kesinlikle tavsiye edilmez . Web site içeriğimiz kişisel teşhis ya da kişisel tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilmemelidir.  psikologkonya.com sitemizde ve işyerimizde uzman psikologlar tarafından sadece psikolojik değerlendirmeler,psikoterapi ve danışmanlık hizmeti sunulmaktadır.