Bipolar Bozukluk Nedir?

• Konya Psikolog
  • 8/30/2022
  • 1181

Toplumda manik depresyon olarak da bilinen bipolar bozukluk nedir? Bipolar bozukluğun nedenleri nedir?

Yazan : Psk.Yiğit Ertabak

Manik depresyon olarak da bilinen bipolar bozukluk, maninin zirveleri ile depresyonun en düşük seviyeleri arasında gidip gelen ruh hallerini içeren, kronik olarak tekrarlayan bir durumdur. Depresyon, hastalığın açık ara en yaygın özelliğidir. Manik evre genellikle çoşku olsun veya olmasın, sinirlilik, öfke ve depresyonun bir karışımını içerir. Kişide çoşkulu olduğunda, diğer davranışların yanı sıra, aşırı harcama veya karışıklık nöbetlerinde ortaya çıkan olağandışı enerji ve aşırı güven ortaya çıkabilir. Bipolar Bozukluk en sık genç yetişkinlikte başlar, ancak çocuklarda ve ergenlerde de ortaya çıkabilir. Yanlış teşhis yaygındır; Bipolar bozukluk genellikle dikkat eksikliği/hiperaktivite bozukluğu, şizofreni veya sınırda kişilik bozukluğu ile karıştırılır. Biyolojik faktörler muhtemelen belirli bireylerde bozukluğa karşı savunmasızlık yaratır ve uykusuzluk gibi belirtiler manik dönemi başlatabilir

İki temel bipolar bozukluk türü vardır: Bipolar 1 ve Bipolar 2. Bipolar 1 ile birlikte kişi majör bir depresif dönem girme ve girmeme ihtimali bulunur, ancak bipolar 2 ile birlikte kişi majör depresif döneme girer.

Bipolar Bozukluğun Nedenleri

Hem genetik hem de çevresel faktörler bipolar bozukluğa karşı savunmasızlık yaratabilir. Yani belirtileri kişiden kişiye değişir. Çeşitli çocukluk çağı travmalarını içeren yaşam olaylarının, bipolar bozukluğu tetiklediği düşünülmektedir. Lityum belki de en iyi bilinen duygudurum düzenleyicidir.Lityum düşüklüğü de bozukluğu tetikleyen sebeplerdendir.

İş ve ilişki sorunları bipolar sorunların hem nedeni hem de sonucu olabilir ve bu da psikoterapötik tedaviyi önemli kılar.

Yasal Uyarı

Web sitemizde bulunan tüm içerikler web sitemize gelen ziyaretçileri bilgilendirmek amacı ile hazırlanmaktadır. Sitemizde yer alan tüm bilgiler (Blog Yazıları, makaleler, sayfalar), hiçbir zaman bir hekim tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini almaz. Sitemizden yola çıkarak herhangi bir ilaç tedavisine başlanması ya da mevcut tedavinizin değiştirilmesi kesinlikle tavsiye edilmez . Web site içeriğimiz kişisel teşhis ya da kişisel tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilmemelidir.  psikologkonya.com sitemizde ve işyerimizde uzman psikologlar tarafından sadece psikolojik değerlendirmeler,psikoterapi ve danışmanlık hizmeti sunulmaktadır.